afternoon tea - Reisverslag uit Tokakahakaha Island, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu afternoon tea - Reisverslag uit Tokakahakaha Island, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

afternoon tea

Door: Hans

19 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Tokakahakaha Island

alweer een verhaaltje in cyberspace blijven hangen. dus nog een keer ongeveer hetzelfde verhaal typen.

We zijn vrijdagochtend weer vertrokken uit Coromandel en zullen naar verwachting niet meer terugkeren. Het waren mooie dagen met mooie ritten en mooie uitzichten, maar wel koud. Een normale verwarming was niet in het huis aanwezig, wel een brandertje met een gasfles en dat was niet bepaald toereikend om de hele woonkamer 's avonds op een aangename temperatuur te brengen. Overdag was de zon sterk genoeg om in een T-shirt buiten te kunnen zitten.

De afgelopen week waren er vier zonnige dagen op een rij, iets wat voor de bevolking hier als uitzonderlijk wordt ervaren tijdens hun winter. Natuurlijk vinden wij het niet erg om dat mee te maken.

Vrijdagmiddag waren we uitgenodigd om bij broer en schoonzus te genieten van een koppie thee met wat lekkers, dat heet hier een afternoon tea. Wij waren de enige familie van Kor, bijna de hele familie van Robin was ook aanwezig. De oudste zoon van Robin woont met vrouw en kind in Adelaide en gaat vandaag, zaterdag weer naar huis. De andere zoon en de dochter van Robin zijn afgelopen maandag al naar hun woonplaats Perth vertrokken na het bericht dat hun vader plotseling in het ziekenhuis was opgenomen met hartklachten. Ook die vader woont in Perth.

We gaan volgende week toch nog proberen om het meest noordelijke puntje van het noorder eiland te bezoeken, want ook volgende week worden nog een paar mooie zonnige dagen verwacht, ook al blijft de temperatuur beperkt tot 10-12 graden. ACH JA, ZEG NOOIT 'NOOIT'.