rustdag - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu rustdag - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

rustdag

27 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

na een dag met ruim 400 km mag het ook wel een dag wat minder. Dus hadden we de zondag een rustdag. Wandelen langs de kust / het strand naar het deel van Paihia waar wat meer winkeltjes zijn, aan de andere kant van een rotspunt waaromheen de auto's niet harder rijden dan 25 km per uur.

We hebben op een terrasje gezeten, wat vloeibaars genuttigd en ons (met de andere terraszitters) verbaasd over een malle meeuw die ruzie had met zichzelf. Het terras was namelijk rondom afgezet met glazen panelen en in die panelen zag de meeuw zijn (haar?) spiegelbeeld en daar bleef het gekke beest naar pikken en dat hield pas op toen iemand het beest ving en over het glas heen tilde.

Ook zijn we met de auto nog een stukkie gaan rijden en zijn naar Russell gevaren met de ferry. Maar Russell had zondagsdienst, dus was vrijwel alles gesloten, waaronder de oudste nog werkende benzinepomp van Nieuw Zeeland, opgericht in 1930.

In de bistro, waar we aan het eind van de middag wat hebben gegeten, werd na het verorberen van de maaltijd vriendelijk gevraagd of we het bijbehorende gratis ijsje nu al wilden of dat we nog even wilden wachten.

En toen weer gewandeld naar het motel terwijl het alweer flink duister was, maar nog steeds 13 graden, die aanvoelden als 20 graden, geen wind, wat wil je nog meer.

Nou, eigenlijk willen we nog niet weg. Maar ja, er wordt op ons gerekend, niet alleen door de familie, maar ook door de vliegmaatschappij en dergelijke. Dus we zullen niet voor speciale verrassingen zorgen, we komen gewoon naar huis. Zondagavond 3 augustus staan we weer op Schiphol.

Maar eerst nog even . . . . .