Downtown - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu Downtown - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

Downtown

04 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Kohimarama

Je komt door huisjeruilen spontaan allerlei mensen tegen die een gezellig gesprekje beginnen met als resultaat allerlei leuke en nuttige adviezen. Zo ging ik vandaag op zoek naar een pinautomaat (dat heet hier ATM) en onderweg vroeg ik aan iemand of die de route naar de dichtstbijzijnde kon uitleggen. Nou, ze liep wel even mee, ze moest toch die kant op. En onderweg hele verhalen. Leuk!

En Kay, onze buurvrouw, had als advies om met de bus naar de stad (downtown) te gaan, want dan hoefde je niet zo lang te zoeken naar een parkeerplaats die ook nog eens erg duur zou zijn.

Kay de buurvrouw moet je niet verwarren met Kaye, de mevrouw die nu in ons huis woont.

Nou, we zijn dus vandaag naar de stad geweest en hebben daar wat rondgekeken. Leuk, maar niet bijzonder. In eerste indruk net als elke andere grote stad met shopping malls en dergelijke. Natuurlijk realiseren we ons, dat we nog niet eens 1% van de stad hebben gezien, gelukkig maar, dan hebben de rest van de vakantie nog wat te doen.

Uitstappen doen we op een paar honderd meter van ons huis bij Kohimarama beach en dat ziet er uit als op de bijgaande foto. Wat erg he?