bedroom with a view - Reisverslag uit Tokakahakaha Island, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu bedroom with a view - Reisverslag uit Tokakahakaha Island, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

bedroom with a view

15 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Tokakahakaha Island

ja, we hebben ook hier de eerste nacht heerlijk geslapen. en als je dan wakker wordt en uit het slaapkamerraam kijkt dan zie je tussen twee huizen door de zee.

En als je weer in de woonkamer bent en naar buiten kijkt dan zie je wat huizen tegen de bergwand aangeplakt.

Het is wel 12 graden, maar in de zon lijkt het wel 20 graden. Jammer dat die zon niet nog twee weken blijft, maar ook zonder zon en een beetje nattigheid zullen we ons hier nog prima vermaken.

Ook jammer dat broer, zijn nieuwbakken echtgenote en nog wat andere familie plotseling allemaal ziek zijn, aanval van griep en dat gaat hopelijk snel weer over. Wij zitten op een paar honderd kilometer afstand, dus krijgen daar geen besmetting van.

Auckland ligt tegen een grote baai aan, aan de rechterkant op de landkaart zie je allerlei uitstulpingen, ook wel schiereilanden genoemd. Coromandel is niet alleen een stadje / dorpje, maar ook de naam van een van die schiereilanden. Coromandel ligt bijna op dezelfde hoogte als Auckland, maar dan helemaal naar rechts.

Wij gaan dit jaar zeker niet naar het zuider eiland en ook niet erg ver naar boven of naar beneden op dit noorder eiland, we blijven lekker afwisselend waar we nu zitten en waar we vorige week zaten. Het weer is toch wat onstabiel om lange ritten te maken.

Dit is pas de derde keer dat we in Nieuw Zeeland zijn en waarom zou dat de laatste keer moeten zijn?

• 15 Juli 2014 - 22:35

Lies Raterink:

Hoi, nou, dat uitzicht naar de zee toe is niet verkeerd!!!!!!