Stormy weather - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu Stormy weather - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

Stormy weather

Door: Hans

08 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Kohimarama

Het weer is niet zo best, het regent en het waait flink. Maar dat is nog niet alles, er is een ernstige waarschuwing voor een stevige storm. In het stuk boven Auckland is het al flink tekeer gegaan met als resultaat dat er duizenden huizen zonder elektriciteit zitten. Vannacht na 12 uur, dat is vanmiddag rond 2 uur in Nederland, zal de storm in Auckland razen en schade aanrichten, dat is in ieder geval de voorspelling.

Vandaag zijn we weer met de bus naar 'downtown' geweest en ook daar hadden we wat last van regen en storm, maar de temperatuur is prima, rond de 15 graden. Morgen woensdag, gaan we voor het eerst met de auto een flink eind rijden, namelijk helemaal naar het huis van Kor en Robin. Dat 'helemaal' valt wel mee, het bijna drie kwartier rijden door de grote stad.

We gaan dan ook de locatie bekijken waar zaterdag het grote feest zal zijn, het feest waarvoor we uiteindelijk naar Nieuw Zeeland zijn gegaan: de verjaardag van Robin met daarbij dan de mijlpalen dat Kor dit jaar 40 jaar in NZ woont en dat Kor en Robin elkaar 15 jaar kennen.

Terwijl ik dit typ hoor ik de wind steeds harder om het huis waaien, hopelijk houden die geluiden ons vannacht niet wakker. Ach wat maakt dat uit, dan kruipen we gewoon wat dichter bij elkaar, dat is ook gezellig.

• 08 Juli 2014 - 11:35

Yvonne :

Ha Elly en hans,
    Wow van het weer, hopelijk wordt het niet te heftig zeg.
    En dan al zoveel huishoudens zonder stroom, dat wil je toch niet mee maken.
    Nou houden jullie elkaar maar goed vast he! :)
    Nou kan jullie vertellen hier een flinke bui, en ook vergeleken het weer met gisteren weer afgekoeld, alhoewel hier in huis het nog wel warm blijft.
    Tja en dan staat er door een nederlands regenbuitje al vanmorgen vroeg weer een file.
    Maar de voorspellingen zeggen richting weekend wordt het een stuk beter, we wachten af.
    Haha wat een eind rijden, nou 3 kwartier door een stad is flink.
    Veel plezier met het feest.
    Groetjes

• 08 Juli 2014 - 11:48

Corry:

Hoi Elly en Hans,hier regent het ook flink maar dat zal een aftreksel zijn van wat jullie meemaken hopelijk is het feest goed afgestemd op slecht weer kijk maar goed uit ik wil wel leuke verhalen lezen en geen spannende liefs van mij Corry

• 08 Juli 2014 - 12:18

Carla En Dzsingisz:

Leuk om jullie belevenissen zo mee te kunnen maken.
    Heel veel succes met de storm, en ontzettend veel plezier op het feest.
    Wij vertrekken zondag richting Hongarije, maar nemen de laptop mee, dus we kunnen jullie tocht blijven volgen.
    Hartelijke groet