cultuur - Reisverslag uit Nundeul, Zuid-Korea van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu cultuur - Reisverslag uit Nundeul, Zuid-Korea van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

cultuur

03 Augustus 2014 | Zuid-Korea, Nundeul

op 2 augustus zouden we twee ritten met de bus maken, maar dat werd ons toch te gortig. het blijkt iedere keer weer een rit van een uur te zijn van vliegveld naar stad, omdat het vliegveld op een eiland voor de kust ligt. steeds weer over die bruggen, liever niet 2 keer heen en 2 keer terug op 1 dag. we gingen deze keer naar een plek met allerlei mooie ontwerpen, maar we mochten er maar een kwartier rondkijken. we gingen naar een soort paleis en daar was het bloedheet. en we gingen naar een winkelstraat waar ook een lunch werd geregeld. voor die lunch moesten we 10 dollar betalen, dat valt dus wel mee.

Zuid Koerjaa heeft 50 miljoen inwoners en daarvan wonen er 20 miljoen in Soooool, over het algemeen kennelijk in woontorens. Ziet er in het algemeen netjes uit en soms vind je plotseling een steegje waar het afval ligt opgehoopt. Maar ook het restaurant van de lunch is in een steegje wat er verder prima uitziet.

Er we zien doorlopend mensen rondlopen met een soort toeter in de vorm van een parapluutje, gemaakt van mais en dat eten we dan op. Bl;ijkt dat er in die holle maiskolf softijs wordt gespoten. hebben we een foto van, maar of die foto bij dit bericht geplakt kan worden? ik zal het proberen.

en inmiddels hebben we de laatste nacht weer geslapen en gaan we straks met de sjuttulbus naar het vliegveld waar we om half twee 's middags zullen vertrekken. dat is half zeven 's ochtends in Nederland op zondag. we komen dan vanavond laat weer aan op Schiphol.