stopover - Reisverslag uit Sinbul, Zuid-Korea van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu stopover - Reisverslag uit Sinbul, Zuid-Korea van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

stopover

01 Augustus 2014 | Zuid-Korea, Sinbul

We zijn inmiddels alweer bijna 24 uur in Seoul: het is heet en benauwd, dus airco is noodzaak.

als je om 1800 uur aankomt in Seoel en het vliegtuig naar Amsterdam elke dag vertrekt om ongeveer 1400 uur dan is het een makkelijke keus om dan maar dat tussenliggende nachtje in een hotel te verblijven. en als je dat besluit hebt genomen is het niet zo moeilijk om een nachtje extra in dat hotel te verblijven.

Dus hadden we vliegtickets besteld waarmee we op 31 juli in Seoul aankwamen en waarmee we zondag 3 augustus weer vertrekken. Verblijf niet echt geregeld, dat is later simpel te doen. We hebben nu Hotel Sky en daar hebben we inmiddels de eerste nacht geslapen. En wat je dan meestal in een hotel kunt regelen, zoals een citytour daar hebben ze niet nog nooit van gehoord: je gaat gewoon weer naar het vliegveld en daar hebben ze keus uit tochten van verschillende lengte, van 1 uur tot wel 5 uren. En de grootste verrassing: die reisjes zijn allemaal gratis.

We gaan vandaag van 1300 tot 1800 uur een tour doen waarbij we onder meer 2 uren worden 'opgesloten' in Myeongdong, het grootste winkelcentrum en daarna nog eens 40 minuten Namsangol Hanok, een historisch dorpje met traditionele huizen van de Joseon Dynasty, die duurde van 1392 tot 1910.

Dus de busrit zal dan gratis zijn, Elly zal zich ongetwijfeld uitleven en de creditcard laten wapperen.

Het lijkt verstandig dat we zowel de lunch als het diner gebruiken op het vliegveld en daarna gaan we dan weer naar het hotel.

• 01 Augustus 2014 - 21:58

Ineke Rutten:

Dat klinkt een beetje als de busreisjes die ze hier hebben met verplicht bijwonen van verkoopdemonstraties. Als de mensen dan maar genoeg kopen is de busreis weer terug verdiend. Dus een win/win situatie. Veel plezier in Seoul!