verrassingen - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu verrassingen - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

verrassingen

13 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Kohimarama

Tjonge, dat was me een feest. We hebben vanavond het feest gevierd waarvoor we eigenlijk naar Nieuw Zeeland zijn gekomen: Robin viert haar 60e verjaardag en gelijk werd aandacht geschonken aan het feit dat Kor 40 jaar in Nieuw Zeeland woont en dat Kor en Robin elkaar 15 jaar kennen.

Maar er was nog een extra verrassing. Kor en Robin gingen rond kwart over acht samen een kunstje doen. Ze gingen elkaar wat vragen stellen en Kor had daar een lijstje van gemaakt. Eerst vraag aan Robin: wat staat er op je to-do-list, dus wat wil je ooit nog eens doen? Ze wil graag nog eens naar Canada, want daar is haar vader geboren.

En toen liet Kor het lijstje uit zijn handen vallen, bukte, zat dus half op 1 knie en iemand riep: ga je haar ten huwelijk vragen? En ja hoor, dat ging inderdaad gebeuren. Niemand wist dat Kor en Robin al sinds Kerstmis dit van plan waren en daarom iedereen hadden uitgenodigd om zo aanwezig te zijn op hun huwelijksfeest.

Elly en ik hadden zevenenhalf jaar geleden tijdens de 60e verjaardag van Kor ook al het feest meegevierd en toen een Nederlands lied gezongen en de vertaling vooraf uitgedeeld en nu hebben we dat weer gedaan.

Toen was het zing-vecht-huil-bid enz van Ramses Shaffy en nu: ik ben vandaag zo vrolijk van Herman van Veen. Als cadeau hadden we de DVD van de Nieuwe Wildernis meegenomen en ook het fotoboek van die film.

Dus we hebben nu officieel een hele familie erbij, waaronder Pauline, een Keniaanse mevrouw, de echtgenoot van Robin's zoon Karl. Karl en Pauline hadden we al eens ontmoet toen we in 2011 in Adelaide waren en we gaan ze komende week nog eens rustig spreken.

Er is me vanavond wel honderd keer gevraagd of ik de broer van Kor ben en daarna ging het dan dat ze het zo jammer voor mij vonden dat we zaterdagavond voetballen in plaats van zondagavond.

Tjonge, wat een emoties allemaal

• 12 Juli 2014 - 16:04

Lies Raterink:

Hoi, jullie allebeide,
    Gaat je broer trouwen in de tijd, dat jullie nog in Nieuw Zeeland zijn?
    Dat is dan wel leuk om mee te maken!!!
    Veel plezier nog!
    Groeten van Lies.

• 13 Juli 2014 - 01:19

Hij is dus gisteravond getrouwd, niemand die dat vooraf wist, maar ze zijn dus sinds gisteravond meneer en mevrouw Prins.

Het was inderdaad leuk om mee te maken.

• 13 Juli 2014 - 15:44

Yvonne:

Dat is inderdaad dan een verrassing, wat leuk dat jullie daar dan bij waren.
    En wat leuk dat jullie de dvd van de nieuwe wildernis hebben gegeven, hebben jullie verteld dat is in "onze achtertuin" ;)
    Groetjes weer, en enjoy!
    Yvonne