sjoppen - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu sjoppen - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

sjoppen

10 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Kohimarama

Vaste prik, Hans is de chauffeur die Elly naar een shopping mall brengt. Hij 'mag' dan ergens plaatsnemen met een zelf te kiezen boek (of zo) en Elly struint de winkels af.
En dat was vandaag weer eens het geval. Robin had ons verteld waar de grootste mall van Nieuw Zeeland was en dat was ook nog eens een heel nieuwe, waardoor de navigatie niet wist waar die winkels waren. Heen viel nog mee, omdat we wisten dat het langs de snelweg was, maar terug stuurde de ingebouwde Truus ons steeds naar een straat die inmiddels was omgetoverd tot busbaan. Maar ach, we zijn weer thuisgekomen, dus uiteindelijk toch alles goed?

De dag begon met de voetbalwedstrijd. Dat blijkt gelijk de laatste te zijn waarin Elly belangstelling heeft, want wie er nu nog 1 of 2 wordt vindt ze niet belangrijk en of 'wij' nou 3 of 4 worden is ook niet meer belangrijk. Dat geeft mij een hoop rust, hoef ik niet meer te vluchten om vol te houden dat ik geen minuut van het hele WK heb gezien.

We hebben nog een nieuwe uitdaging: voor het feest van zaterdagavond moeten we liefst iets aantrekken dat geel of goud gekleurd. Daarop hadden we niet gerekend en hebben we gisteravond pas gehoord. Maar Elly vindt vast wel een oplossing. Het feest duurt volgens planning van 20 tot 24 uur, dat is in Nederland van 10 tot 14 uur.