Auckland - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Kohimarama, Nieuw Zeeland van elly-hans-nieuwzeeland - WaarBenJij.nu

Auckland

03 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Kohimarama

Kohimarama lijkt een wijk te zijn, geen idee, maar het is in ieder geval in of bij Auckland. En ongeveer 300 meter van het huis waar we wonen is het strand. Duinen hebben ze hier niet nodig en als ze ze heel zeldzaam wel nodig hebben dan spoelt het water gewoon over de wegen, daar zitten ze niet mee.

Hoe dan ook, we zijn op 1 juli vroeg in de ochtend op het vliegveld van Auckland door mijn broer Kor afgehaald, in Nederland was het toen 30 juni 's avonds 9 uur, dus 25 uur nadat we van Schiphol zijn vertrokken.

Eerst een bakkie doen op het vliegveld, daarna naar ons nieuwe huis waar we sleutel kregen van de buurvrouw. Na even rondkijken hebben we de omgeving verkend in de auto van broerlief en zijn naar zijn huis gegaan. Daar hebben we 's avonds met zijn lief gegeten en daarna heeft hij ons weer thuisgebracht.

Gisteren, 2 juli, hebben we de deuren op slot gelaten en zijn het huis niet uit geweest, eerst even bijkomen, want we dachten dat we niet moe waren en geen jetlag hadden, maar als we even rustig zaten vielen we wel in slaap. Het weer was ook niet aangenaam, dus lekker kalmpjes aan.

En vandaag lijkt de zon wat meer de baas te zijn, dus straks even buiten de boel wandelend verkennen en mogelijk ergens lunchen zonder te moeten afwassen.

• 03 Juli 2014 - 11:13

Lies Raterink:

Ik kan me voorstellen, dat jullie moe waren, want het is toch een hele reis, en dan nog het tijdsverschil, dat gaat je niet ik je kouwe kleren zitten. Trouwens, het is nu natuurlijk winter in Nieuw Zeeland, dus echt warm zal het er niet zijn.
    Nog veel plezier en laat maar vaak iets van jullie horen.
    Groeten van Lies.

• 03 Juli 2014 - 14:10

Ineke Rutten:

Nou een reis van 25 uur is ook niet niks. Een dagje rust lijkt ons dan ook heel fijn.
    Wat heerlijk zo dicht bij het strand, dat wordt natuurlijk fijn wandelen daar.
    Veel plezier met de familie en we kijken uit naar jullie verslagen.
    Groetjes Kees & Ineke